پاورپوینت درس ششم مطالعات اجتماعی هشتم (قوه قضائیه)

دسته بندي : کتاب » آموزشی
عنوان فایل: پاورپوینت درس ششم مطالعات اجتماعی هشتم (قوه قضائیه)

تعداد اسلاید: 10

قسمتی از متن اسلاید ها:
در درس قبل با نمونه هایی از آسیبهای اجتماعی که افراد را تهدید میکند، آشنا شدید. این سؤال پیش می آید که چه کسانی از نوجوانان در برابر آسیبها و تهدیدات، محافظت میکنند؟
خود
نخست، هر نوجوانی باید خودش از خود مراقبت کند. سال گذشته خواندید که هر فرد نسبت به بدن و روح و روان خود مسئول است و باید از اعمال و رفتاری که به سالمتی بدنی و روانی او لطمه میزند، پرهیز کند. معصومین البته در این راه باید همیشه از خداوند متعال و ائم که بهترین وسیله و راه نجات هستند کمک بگیریم و از طریق نماز و دعا و نیایش از خدا و واسطههای فیض الهی بخواهیم تا ما را یاری کنند که در راه راست حرکت کنیم و در مقابل وسوسههای شیطانی تسلیم نشویم.
خانواده
پدر و مادر، مسئولیت مراقبت از فرزندان و فراهم کردن امکانات زندگی برای آنها را دارند. پدر و مادر در تربیت و مراقبت فرزندان، حق قانونی دارند. آنها حق دارند تا زمانی که فرزندانشان مستقل نشده اند بر فعالیتهای آنها نظارت دقیق داشته باشند.
مدرسه
نوجوانان، بخش زیادی از زندگی خود را در مدرسه میگذرانند. معلمان و مسئوالن مدرسه نیز مانند پدر و مادر، مسئولیت مهم و قانونی مراقبت از نوجوانان را در برابر آسیبهای اجتماعی به عهده دارند. آنها نوجوانان را برای داشتن زندگی شایسته، تربیت میکنند.
قانون
افراد از جمله نوجوانان حمایت میکند. قانون از حقوق همه نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و حفاظت از مردم تالش و با کسانی که قوانین را نقض کنند، برخورد میکند. البته، پلیس قانون وضع نمیکند و قدرت نامحدود هم ندارد، بلکه پلیس نیز در چارچوب قوانین و تا جایی که قانون به او اجازه میدهد، باید با اقتدار عمل کند.



دسته بندی: کتاب » آموزشی

تعداد مشاهده: 2467 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:166 کیلوبایت

 قیمت: 29,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: