گزارش کاراموزی انواع بیمه سازمان تأمين اجتماعي

دسته بندي : علوم انسانی » بیمه
گزارش کاراموزي سازمان تأمين اجتماعي در 44 صفحه ورد قابل ويرايش


تعاريف :

به منظور اجرا و تعميم و گسترش انواع بيمه هاي اجتماعي و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه هاي تأمين اجتماعي ، همچنين تمركز وجوه و درآمدهاي موضوع قانون تأمين اجتماعي و سرمايه گذاري و بهره برداري از محل وجوه و ذخائر ، سازمان مستقلي به نام "سازمان تأمين اجتماعي " وابسته به وزارت بهداشت ، درمان آموزش پزشكي كه در اين قانون "سازمان" ناميده مي شود به وجود آمده است .

بيمه شده:

شخصي است كه راساً مشمول مقررات تأمين اجتماعي بوده و با پرداخت مبالغي به عنوان حق بيمه حق استفاده از مزاياي مقرر در اين قانون را دارد .

خانواده بيمه شده :

شخص يا اشخاصي هستند كه به تبع بيمه شده از مزاياي موضوع اين قانون استفاده مي كنند .

كارگاه :

محلي است كه بيمه شده به دستور كارفرما يا نمايندة او در آنجا كار مي كند .



كارفرما :

شخص حقيقي يا حقوقي است كه بيمه شده به دستور يا به حساب او كار مي كند .كليه كساني كه به عنوان مدير يا مسئول عهده دار اداره كارگاه هستند نمايندة كارفرما محسوب مي شوند و كارفرما مسئول انجام كليه تعهداتي است كه نمايندگان مذبور در قبال بيمه شده به عهده مي گيرند .

مزد يا كارمزد در اين قانون :

شامل هر گونه وجوه و مزاياي نقدي يا غير نقدي مستمر است كه در مقابل كار به بيمه شده داده مي شود .

حق بيمه :

عبارت است از وجوهي كه به حكم اين قانون و براي استفاده از مزاياي موضوع آن به سازمان پرداخت مي گردد .

عزامت دستمزد :

به وجوهي اطلاق مي شود كه در ايام باز داري ، بيماري و عدم توانايي موقت اشتغال به كار و عدم دريافت فرد يا حقوق به حكم اين قانون بهاي مزد يا حقوق به بيمه شده پرداخت ميشود. كمك عائله مندي :

مبلغي است كه طبق شرايط خاص در مقابل عائله مندي توسط كارفرما به بيمه شده پرداخت مي شود .

از كار افتادگي كلي:

عبارت است از كاهش قدرت كار بيمه شده به نحوي كه نتواند با اشتغال به كار سابق يا كار ديگري بيش از يك سوم از درآمد قبلي خود را به دست آورد .

از كار افتادگي جزئي :

عبارت است از كاهش قدرت كار بيمه شده به نحوي كه با اشتغال به كار سابق يا كار ديگرفقط قسمتي از درآمد خود را به دست آورد .

بازنشستگي :

عبارت است از عدم اشتغال بيمه شده به كار به سبب رسيدن به سن بازنشستگي مقرر در اين قانون .

مستمري :

عبارت از وجهي است كه طبق شرايط مقرر در اين قانون به منظور حيران قطع ، تمام يا قسمتي از درآمد به بيمه شده در صورت فوت او براي تأمين معيشت بازماندگان وي به آنان پرداخت مي شود .

كارفرما تا 36 قسط بدهي را ماهانه تقسيط مي نمايد در اين صورت كارفرما بايد معادل 12% در سال نسبت به مانده بدهي بهره به سازمان بپردازد .هر گاه درجه كاهش قدرت كار بيمه شده شصت وشش درصد و بيشتر باشد از كار افتادگي كلي شناخته مي شود .چنانچه ميزان كاهش قدرت كار بيمه شده بين سي و سه تا شصت و شش درصد و به علت حادثه ناشي از كار باشد از كار افتادگي جزئي شناخته مي شود .

شناسايي اصول كار با محيط اصلي Microsoft word :

در اين بخش به شناسايي اجزاي تشكيل دهندة محيط اصلي واژه پرداز word خواهيم پرداخت منظور از محيط اصلي ، تمام اجزاي تشكيل دهنده پنجره نمايش به جز ناحيه صفحه كاغذ كه به محيطواژه پرداز معروف است مي باشد .

نوار منو :

اين نوار حاوي منوهاي مختلفي مي باشد كه هر يك از آنها دستة مشخصي از امكانات و فرمانهاي word را كه داراي يك يا چند وجه اشتراك با يكديگر مي باشند در بر دارد براي مثال ، فرمانهاي مربوط به مديريت فايل ها در منوي FILE فرمانهاي مربوط به قالب بندي سند در منوي format فرمانهاي مربوط به جداول در منوي table مربوط به وارد كردن اشياي خارجي به داخل سند در منوي insert قرار دارد .

نوار ابزار استاندارد :

اين نوار ابزار حاوي ابزارهاي مربوط به فرمانهايي مي باشد كه كاربر عموماً در تمام اسناد به نحوي با آنها سر و كار دارد .به عبارت ديگر عمومي ترين و پر استفاده ترين فرمانها در اين نوار ابزار تعبيه شده اند . برخي از اين فرمانها عبارتند از فرمانهاي مديريت فايل ، شامل open , save , new , print فرمانهاي ويرايش متن ، copy , cut , paste , undo , redo فرمان تنظيم بزرگي صفحة نمايش است .

نوار ابزار قالب بندي :

اين نوار ابزار حاوي ابزارهاي مربوط به پر استفاده ترين فرمانهاي قالب بندي متن سند مي باشد برخي از فرمانهاي موجود دراين نوار ابزار كه در تصوير زير نيز مشخص شده است عبارتند از فرمانهاي تعيين شكل و اندازة حروف ( font size , font ) فرمانهاي تعيين نحوه تراز شدن متن پاراگرافها ( شامل right , left , center ) و به طور كلي فرمانهايي كه براي تعريف ظاهر متن و پاراگرافهاي سند بيشترين استفاده از آنها مي شود .

كار با صفحه كليد و ماوس :

اين بخش را به دو قسمت كار با صفحه كليد و كار با ماوس تقسيم مي كنيم :

- كار با صفحه كليد :

در صورتي كه از word براي توليد متنهاي فارسي و لاتين استفاده مي كنيد لازم است محل هر يك از حروف فارسي و لاتين روي صفحه كليد را بدانيد به اين منظور مي توانيد برچسبهايي تهيه كنيد كه حروف فارسي ، به ترتيب قرار گيري روي صفحه كليد ، روي آنها درج شده اند سپس برچسبها را با دقت روي صفحه كليد بچسبانيد به اين ترتيب محل قرار گيري حروف فارسي روي صفحه كليد را فرا خواهيد گرفت . هنگام كار با صفحه كليد ، به نكات زير توجه نماييد :

الف : براي انتقال از حالت تايپ فارسي به لاتين ، كافي است كليد تركيبي ctrl + shift يا كليد تركيبي Alt + shift سمت چپ صفحه كليد را فشار دهيد همچنين براي انتقال از حالت تايپ لاتين به فارسي ، بايد كليد تركيبي ctrl + shift يا Alt + shift سمت راست را فشار دهيد .

ب : هنگام تايپ عبارتهاي لاتين ، توجه نماييد كه در صورت خاموش بودن كليد caps lockفشردن كليدهاي حرفي منجر به درج حروف كوچك لاتين ( مانند q , f, a و ....) شده و براي تايپ حروف بزرگ بايد كليد shift را هم زمان با فشردن كليد مورد نظر فشار داده و پايين نگه داريد . در صورت روشن بودن كليد caps lock عكس جملة فوق صادق است .

ج : در برچسبهاي حروف فارسي موجود در بازار ، حروفي درج شده اند كه با فشردن كليدهاي صفحه كليد در حالت خاموش بودن كليد caps lock ، در سند وارد مي شوند اين حروف همان حروف اصلي الفباي فارسي مي باشند .

1-كواتروپرو

2-لوتوس

3-Excel

كابرگ و عملكرد آن در حسابداري :

كاربرگ ، گزارشي از مانده حسابهاي دفتر كل تحت نام تراز آزمايشي است . كاربرگها از پنج قسمت تشكيل شده اند كه هر كدام به تنهايي داراي اهميت ويژه اي بود و موضوع خاص خود را مطرح مي نمايد ؛ اين پنج قسمت عبارتند از :

1 - تراز آزمايشي قبل از اصلاحات و تعديلات :

گزارشي است كه مانده كليه حسابهاي دفتر كل پس از ثبت آخرين اتفاقات مالي در پايان دورة مالي ( كه ممكن است مانده قطعي نباشد ) را نشان مي دهد .

2 - اصلاحات و تعديلات :

گزارشي است كه در پايان دورة مالي پس از بررسي حسابهاي دفتر كل و با پيدايش اصلاحات و تعديلات در حسابها ، سند لازمه صادر شد و در دفتر روزانه و كل ثبت مي گردد همچنين ارقام در ستون حسابهاي تعيين شده خود در بخش اصلاحات و تعديلات كاربرگ در بدهكار و بستانكار ثبت مي شود . قطعاً اصلاحات و تعديلات در هر حسابي كه ايجاد مي شود در ماندة آن تأثير خواهد داشت و مانده هاي جديد در دفتر كل تعيين خواهد شد .

3 - تراز آزمايشي نهايي يا پس از اصلاحات و تعديلات :

با توجه به اصلاحات و تعديلات ، ممكن است مانده هاي دفتر كل تغيير نمايد لزوماً تراز آزمايشي جديد تهيه مي گردد . از اين پس ماندة دفتر كل ، قطعي و قابل استفاده نهايي مي باشد .

4 – عملكرد سود و زيان :

حسابهاي دفتر كل به دو گروه كلي تقسيم مي شود : حسابهاي اسمي يا موقت ، حسابهاي دائم .

5 – ترازنامه :

پس از اصلاحات و تعديلات و تعيين سود و زيان ، حسابهايي كه در عملكرد سود و زيان انعكاس ندارند تحت نام حسابهاي دائم در ترازنامه ثبت مي گردند .

كاربرد صفحه گسترده ها :

صفحه گسترده ها كاربردهاي فراواني در علوم محاسباتي نظير حسابداري ، آمار ، رياضيات و غيره دارند . به عنوان مثال يكي از كاربردهاي عمومي صفحه گسترده ها، پيش بيني وضعيت مالي آتي يك مؤسسه بر اساس وضعيت مالي فعلي آن مي باشد . اگر شما مسئول حسابداري يك شركت يا كارخانه باشيد مي توانيد با استفاده از صفحه گسترده اي كه داده هاي مالي شركت يا كارخانه در خانه هاي آن درج شده است بودجه آتي و ديگر عوامل مالي را بر اساس بودجه فعلي پيش بيني نماييد . كاربردهاي صفحه گسترده ها را مي توان به طور كلي به صورت زير خلاصه كرد :

1-سازماندهي اطلاعات موجود

2-ترسيم انواع مختلف نمودارها بر اساس داده هاي موجود در صفحه گسترده

3-دستيابي به اطلاعات جديد با استفاده از داده هاي موجود در صفحه گسترده

اصلاحات و تعاريف اوليه صفحه گسترده :

فايل صفحه گسترده :

فايلي كه صفحه گسترده برنامه Excel را در خود ذخيره مي كند فايل صفحه گسترده نام دارد و به طور پيش فرض داراي سه صفحه كاري است فايل هاي Excel از همان قواعد نام گذاري ديگر فايل هاي موجود در ويندوز پيروي مي كنند و پسوندي كه براي ذخيره فايل هاي صفحه گسترده Excel در نظر گرفته مي شود”xls” مي باشد .

صفحه كاري :

صفحه كاري عبارت است از صفحه جدول بندي شده اي كه برنامه Excel از آن استفاده مي كند صفحه گسترده Excel برنامه به طور پيش فرض داراي سه صفحه كاري است كه هر كدام از اين صفحات كاري براي نگهداري اطلاعات مورد استفاده قرار مي گيرند .

سلول يا خانه :

هر واحد از مكانهاي نگهداري اطلاعات كه محل تلاقي يكي از سطرها با يكي از ستونهاي صفحه كاري است يك سلول يا خانه ناميده مي شود . خانه ها قابليت نگهداري اطلاعاتي از قبيل اعداد ، حروف ، تاريخ و فرمولها را دارا مي باشند .

نشاني يا آدرس خانه :

خانه هاي صفحه گسترده Excel توسط آدرس از يكديگر متمايز مي شوند همان طور كه مي دانيم هر خانه محل تلاقي يك سطر با يك ستون مي باشد براي مشخص شدن آدرس هر خانه كافي است شماره سطر گذرنده از آن خانه رابعد از نام ستون گذرنده از آن خانه قرار دهيم به طور مثال خانه موجود در محل تلاقي ستون B و سطر3 با آدرس B3 مشخص مي شود .

دسته بندی: علوم انسانی » بیمه

تعداد مشاهده: 2034 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:38 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: