گزارش کارآموزی حسابداری اداره كار و امور اجتماعي شهرستان ميانه

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
گزارش کارآموزي حسابداري اداره كار و امور اجتماعي شهرستان ميانه در 15 صفحه ورد قابل ويرايش

فهرست

عنوان صفحه

مقدمه.....................................................................................2

فصل اول:گردشكار واحد تنظيم روابط كار...........................................5

وظايف شغلي واحد تنظيم روابط كار ................................. 6

گردشكار واحد اشتغال.......................................................7

شرح وظايف عمومي بازرسان كار.........................................8

گردشكار واحد بيمه بيكاري................................................10

شرح وظايف كارشناس بازار كار..........................................11

فصل دوم: نقش نيروي انساني...........................................................16

پست هاي ثابت سازماني....................................................16

پرسنل موجود و توزيع كارهاي اداره..................................18

اشنايي با روابط كار صنعتي................................................20

نقش برنامه ريزي و اموزشي..............................................23

سازمان آموزش و فني حر فه اي.........................................26

فصل سوم: طرح خود اشتغالي............................................................27

بيمه بيكاري.......................................................................33

دانش و سيستم حسابداري.................................................38

هدفهاي عمده حسابداري....................................................39

گزارشهاي حسابداري...........................................................

عنوان صفحه



گزارشهاي درون سازماني....................................................41

گزارشهاي برون سازماني.....................................................41

مدل و عناصر حسابداري.......................................................46

پايان نامه گزارش...............................................................50






گزارش كل كار امور اجتما عي شهرستان ميانه:

مقدمه:

گسترش عدالت اجتماعي.اقتصادي.فرهنگي به ويژه توزيع عادلانه درامدوايجاد فرصتهاي شغلي در سطوح مختلف مهارتي مشاغل گونا گون از اهداف برنامه پنج ساله توسه اقتصادي است.

از طرفي توجه به سرمايه گذاري اقتصادي و اجتماعي براي نسل ها ي آينده كشور

به ويژه در زمينه هاي تغذيه بهداشت و درمان پوشاك آموزش. و رشد فرهنگي اجتناب ناپذير است. لذا در جهت اجراي هدف برنامه كلان در سطح كشور برنامه ريزي هاي ما منطقه اي و شهرستاني نيز به منظور شناخت منابع و احتياجات به نيروي انساني همرا و هماهنگ با برنامه ريز ي هاي ساير بخشها الزامي به نظر

مي رسد در شرايط كنوني تآمين نيازهاي اساسي نيروي انساني به يك استراتژي مناسب نياز دارد. تا ضمن ايجاد تعادل در عرضه و تقاضاي نيرو كار . اقدامي مناسب

در جهت توسعه برنامه هاي اقتصادي انجام گيرد. بايد دانست مشكلات در زمينه

فراهم كردن فرصتهاي كافي اشتغال وجود دارد كه حل اين معضل در يك برنامه

ريزي بلند مدت و با تعين سياستها و خط مشي منطقي امكان پذير خواهد بود.

برنامه ريزي نيرئي انساني و اشتغال عامل هماهنگي جمعيت فعال با نيازهاي برنامه توسعه اقتصادي . اجتماعي در شهرستان . ومنطقه و كل كشور است.



دستيابي به هدفهاي مورد نظر در قالب برنامه هاي عمراني نخواهد شد مگر اينكه

امكانات و تسهيلات مورد لزوم براي تجهيز نيروي انساني و تربيت انها براي امراز مشاغل جديد در برنامه هاي توليد(كشاورزي. صنعت ) و خدمات ارزيابي شود.





وظايف واحدهاي استاني و وزارت كار و امور اجتماعي:





1-رسيدگي به اختلافات و شكايات كارگري و كارفرمايي از طريق تشكيل مراجع

حل اختلاف.

2- راهنمايي و ارشاد كارگران در مورد چگونگي انعقاد پيمان هاي دسته جمعي

3- برسي طرحهاي بهره وري و رسيدگي به قراردادها . پاداش افزايش تو.ليد

4- انجام خدمات لازم در زمينه اجراي قانون و مقرات بيمه بيكاري

5- ارائه طرحهاي تيپ اشتغالزا به متقاضيا ن و نظارت بر اجراي انها

6- ايجاد توسه و نگهداري مجمو عه ورزشي . تفريحي. وفرهنگي كارگران

7- انجام امر مربو ط به اشتغال ابتاع خارجي بر اساس مقررات و دستور العملهاي مربوط

8- انجام امور مربوط به تشكيلات كارگري و كارفرمايي با توجه به قوانين و مقررات و آئين نامه هاي زيربط

9- اجرا قانون و ائين نامه هاي تشكلهاي كارگري و كارفرمايي در سطح استان

10- انجام امور حقوقي مربوط به حوزه عملكرد در حدود اختيارات يا هماهنگي واحد حقوقي




شرح وظايف عمومي بازرسان كار::

1- انجام بازرسي دوره اي از كارگا ههاي حوزه عملكرد طبق برنامه به منطور نظارت بر حسن اجراي مقررات قانون كار.

2- انجام بازرييهاي مخوردي بنا به درخواست متقاضيان در كاييه زمينه هاي قانون كار و مصوبات شوراي عالي و شو راي عالي حفاظت فني(پروانه تاسيس-پروانه بهره برداري).

3- ابلاغيه پيشگيري از بروز حوادث مشابههجهت اجراي مقررات حفاظت فني كار گاهها .

4- مراجعه به مراجع قضايي و انتظامي به عنوان ضابط دادگستري در چهار چوب قانون كار.

5- شناشايي عوامل و شرايط خطر سازي دستگاهاي خطرناك و حادثه آفرين در كار گا ها و انجام اقدامات قانوني جهت جلو گيري از ادامه فعاليت آنها با توجه به مقررات ماده 105 قانون كار.

6- شركت در جلسات كميته حفاطت فني و بهداشت كارگا هها و برسي صورت جلسه كميته هاي حفاظت فني و بهداشت كار گا هها و ارائه راهكارها و دستورالعملهاي ايمني به كارفرمايان جهت ايجاد شرايط ايمني محيط كار .

7- راهنمايي موسسين به منظور برسي نقشه هاي ساختمان كارگهاي جديدالاحداث و توسعه كارگاهي.

8- انجام تحقيقات لازم در خصوص ثوابق كار شاكيان ارجاعي از مراجع حل اختلاف

9- معرفي كار فرمايان متخلف از ضوابط و مقررات قانوني به مراجع قضايي و پيگيري تا حصول اطمينان.

10- حضور در مراجع حل اختلاف به عنوان كارشناس خبره مطلع (در موارد لزوم)

11- بازرسي و برسي حوادث ناشي از كار و تهيه گزارش لازم و ارسال ان به وراجع درخواست كننده (انتظامي و قضايي ) .

12- برسي مجدد حوادث در قالب هيتهاي كار شنلسي بنا به درخواست مراجع قضايي و اعلام نظر كارشناسي.

13- حضور فعالانه در تنشههاي اعتصاب كارگري و راهنمايي كارگران و كارفرمايان

و انجام خدمات ضروري جهت ايجاد آرامش در محيط كارگاهها با حفظ حقوق و تكاليف

كارگران و كارفرمايان در كارگاهها .

14- حضور در جلسات كارگران و كارفرمايان به منظور انتقعاد پيمان دسته جمعي

15- پيشنهاد اصلاح ياتغير متون آئين نامه ها و دستور العملهاي حفاظت فني .
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 1830 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:47 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: